در صنعت گردشگری شاخه‌ای وجود دارد که آن را دارک توریسم می‌نامند که آمیخته به غم، ترس و اندوه است.

گردشگری سیاه، موردتوجه مسافران تور مالزی؛ چرا این جاذبه‌های مرموز را ببینیم؟

برای تجربه گردشگری سیاه که بخشی از اتفاقات، حوادث و مکان‌های رازآلود و بعضاً غم‌انگیز را هدف قرار داده، می‌توانید از تور لحظه آخری مالزی بهره ببرید.

زندگی ادیان و قومیت‌های مختلف مانند چینی‌ها، مالایی‌ها و هندوها، کشوری چون مالزی را به وجود آورده که با سفر به آن، می‌توان با بسیاری از آداب‌ورسوم و جشن‌های مختلف روبه‌رو شد. این مقصد شگفت‌انگیز تفریحی با آب‌وهوای مناسب خود، میزبان گردشگرانی است که گاهاً به دنبال هیجان توأم با ترس هستند. در صنعت گردشگری شاخه‌ای وجود دارد که آن را دارک توریسم می‌نامند که آمیخته به غم، ترس و اندوه است. برای تجربه گردشگری سیاه که بخشی از اتفاقات، حوادث و مکان‌های رازآلود و بعضاً غم‌انگیز را هدف قرار داده، می‌توانید از تور لحظه آخری مالزی بهره ببرید.

مالزی؛ مقصدی برای تجربه گردشگری سیاه

شاخه‌ای در صنعت گردشگری که به توریسم سیاه نیز شناخته می‌شود، افراد را مهمان برگ‌هایی از تاریخ کهن می‌کند که آمیخته به رویدادهای طبیعی، اما رمزآلود و مرگ‌بار هستند. این وقایع تراژدی انسانی در طول سفری رازآلود، پندهایی را بیان می‌دارند که در برش‌های تلخ تاریخ به وقوع پیوسته‌اند. مکان‌هایی که در قدیم با بلایا و فجایعی چون جنگ، قتل، زلزله، کشتار جمعی ارتباط داشته و با جن و ارواح گره خورده بوده‌اند، اسراری را در دل خود نهفته و مقاصدی بعضاً رعب‌آور در گردشگری سیاه هستند.

گردشگری سیاه؛ جذابیتی وهم آلود در دل تاریخ مالزی

برخی از افراد به حضور در مکان‌های وحشت‌انگیزی که در گذشته‌ها بر اثر وقایع خارق‌العاده، اما غیر قابل پیش‌بینی و ترسناک به نابودی رسیده‌اند، علاقه‌مند هستند. این اشتیاق به مفهوم مرموز مرگ و جنبه تاریک آن بازمی‌گردد. برای این منظور و خاموش کردن عطش تجسم آخرین احساسات قربانیانی که زندگی را در حالتی به‌دوراز تصور بدرود گفته‌اند، گردشگری سیاه می‌تواند گزینه‌ ایده‌آلی باشد.

حال که دارک توریسم توانسته به‌عنوان شاخه‌ای پرطرفدار در صنعت گردشگری شناخته شود، بسیاری از مقاصد گردشگرپذیر چون مالزی با برخورداری از مکان‌هایی پررمزوراز، افراد را به خود جذب نموده و آورده مالی قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند. بازدید از این اماکن مرموز ما را با زندگی‌هایی که گاهاً به یک باره یا در طول زمان از این جهان رخت بربسته‌اند، آشنا ساخته و مفهوم مرگ را در کالبدی دیگر نشان می‌دهد. از گزینه‌های ایده‌آل در گردشگری سیاه به مقصد مالزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

قلعه کلی؛ میزبانی برای ارواح سرگردان

در باتو گاجه مالزی، عمارتی بنا شده که به یک فرد اسکاتلندی به نام ویلیام کلی اسمیت تعلق داشت. این فرد قصد داشته تا قلعه کلی را برای خانواده خود بنا نهد؛ اما پیش از اتمام کار، در همان سن جوانی زندگی را بدرود گفت. ویلیام کلی تمام ثروت خود را به‌طور ناگهانی از دست داده بود و تصمیم گرفت تا به اروپا بازگردد و در مسیر بازگشت بر اثر ابتلا به بیماری ذات‌الریه جان خود را از دست داد. این عمارت نیز که ناتمام مانده بود، در جنگ جهانی دوم محل استقرار سربازان ژاپنی شد.

این عمارت در آن زمان به‌عنوان زندانی برای شکنجه و اعدام زندانیان مورد استفاده قرار می‌گرفت. گفته می‌شود که ارواح قربانیان همچنان در این عمارت سرگردان هستند و بسیاری از افراد اذعان داشته‌اند که در بازدید از این مکان، روح ویلیام را در قسمت بالکن که امروزه به ایوان ارواح شهرت دارد، دیده‌اند.

گردشگری سیاه، موردتوجه مسافران تور مالزی؛ چرا این جاذبه‌های مرموز را ببینیم؟

ویلای نابیلا؛ خانه یک روح ثروتمند

بنایی متروک در جوهور بهرو که به خلیج دانگا مشرف بوده و گذشته‌ای تاریک دارد، ویلای نابیلا است. براساس ادعا برخی از افراد محلی، خانواده‌ای متمول به همراه دختری به نام نابیلا در این عمارت می‌زیستند که طی یک حادثه عجیب تمامی اعضا به‌غیراز این دختربچه، جان خود را ازدست‌داده‌اند. این خانه به همراه تمام ثروت خانواده به نابیلا رسید.

دو نظریه دیگر نیز وجود دارند که بر اساس آن‌ها گفته می‌شود خدمتکار تمام اعضای خانواده را به قتل رسانده تا به ثروت آن‌ها دست یابد؛ همچنین می‌گویند پدر خانواده به دلیل افسردگی جان تمامی اعضای خانواده را گرفت. بسیاری از افراد ادعا کرده‌اند روح نابیلا را که با لباسی سفید در خانه پرسه می‌زند، دیده‌اند.

میمالند؛ شهربازی رمزآلود

مالزی در سرزمین مینیاتوری که با نام میمالند نیز شناخته می‌شود، در گذشته یک شهربازی بوده و وسایل بازی بسیاری چون سرسره‌های آبی، مجسمه دایناسورها و سواری‌های هیجان‌انگیز در آن به‌چشم می‌خوردند. در پی یک‌سری حوادث که تلخ و ناگوار نیز بوده، درهای میمالند را در سال 1994 به روی همگان بستند. این مکان متروکه که اتفاقات مرموزی را رقم زده، در زمینی بنا شده بود که به گفته مردم، رمز و راز بسیاری داشت.

برج هایلند؛ پیرزن و نوزادی سرگردان در برج

در یکی از سال‌های دهه 90 میلادی در پی بارانی شدید که چند روز نیز ادامه داشت، رانش وحشتناکی به وقوع پیوست که سبب گردید تا یکی از برج‌ها ریزش کرده و 48 نفر در آن مدفون شوند؛ سپس برخی از ساختمان‌ها که در اطراف برج در وضعیت فروریخته قرار داشتند، به سبب ناامنی، خالی از سکنه شدند. براساس ادعاهای افرادی که از این ساختمان‌های متروکه بازدید کرده‌اند، فریاد کمک از این فضا به گوش می‌رسد و چند شبه نیز در این مکان مشاهده شده‌است. 

گردشگری سیاه، موردتوجه مسافران تور مالزی؛ چرا این جاذبه‌های مرموز را ببینیم؟

انواع گردشگری سیاه

این نوع گردشگری دارای انواع مختلفی به شرح زیر است.

گردشگری حبس:

یکی از مکان‌های ترسناک که همواره تنهایی و رنج افراد را یادآور می‌شود، زندان‌ها هستند. برخی از آن‌ها به‌عنوان مکان‌هایی شوم شناخته شده و در گذر زمان تغییر کاربری داده‌اند و به‌عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

گردشگری مصیبت:

زمانی که مردم یک خطه در برهه‌ای از زمان با بلایای طبیعی بسیاری چون سیل، زلزله، طوفان و... مواجه می‌گردند، گردشگری مصیبت غم و اندوه این مردم را به نمایش می‌گذارد. این نوع گردشگری می‌تواند به افراد بیاموزد که در شرایط سخت چگونه باید با مصائب کنار بیایند.

گردشگری فقرا:

این نوع گردشگری به علاقه‌مندی افراد ساکن در کشورهای ثروتمند و به بازدید از مناطق قحطی‌زده اشاره دارد. این امر سبب می‌گردد تا افراد ساکن در کشورهای فقیر همواره مورد توجه دنیا قرار گیرند.
سخن پایانی

گردشگری سیاه یا دارک توریسم امروزه به‌عنوان یکی از شاخه‌های پرطرف‌دار این صنعت، به افراد در کسب دیدگاهی متفاوت در رابطه با مفهوم مرگ کمک می‌کند. این نوع گردشگری که وقایع تلخ و تاریک تاریخ را به نمایش می‌گذارد، آمیخته به غم و اندوه، اما رازآلود است. مالزی به‌عنوان یکی از مقاصد معروف برای گردشگری سیاه، مرگ را در قالب اماکنی ترسناک با قصه‌های عبرت‌آموز نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.